سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
آموزش صفر تا صد کالاف دیوتی موبایل

در این مقاله بازی کالاف دیوتی موبایل را  به صورت گام به گام به شما آموزش میدهیم ، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله یاد میگیریم:

 

  1. کالاف دیوتی به چه معناست و توسط چه کمپانی ساخته شده است؟
  2. کاربرد صفحه اول کالاف دیوتی چیست؟
  3. چگونه بهترین تفنگ های خود را برای برنده شدن مرتب کنیم؟
  4. چگونه وارد گروه های بازی کالاف دیوتی شویم؟
  5. بهترین پلیرهای کالاف دیوتی موبایل چه کسانی هستند و چطور میتوانیم جزو آنها باشیم؟
  6. تفنگ های (گان) لجند و متیک چیست و چه کارایی دارند ؟

 

معرفی بازی کالاف دیوتی موبایل

 

بازی کالاف دیوتی موبایل به معنای ندای وظیفه: موبایل (به انگلیسی: Call of Duty: Mobile، کال آف دیوتی: موبایل) یک بازی ویدئویی رایگان میباشد که به عنوان اول شخص در آن بازی می کنید. که توسط شرکت TiMi Studios (زیر مجموعه تنسنت گیمز) طراحی شده و توسط کمپانی اکتیویژن برای گوشی های موبایل اندروید و آی او اس منتشر شده‌ است. این بازی در 9 مهر 1398 منتشر شد. در تاریخ 10 مهر 1398 یعنی 24 ساعت بعد از منتشر شدن این بازی، تعداد دانلود های این بازی به 20 ملیون بار رسید و حتی بعد از گذشت یک هفته تعداد دانلود‌ های این بازی به 100 میلیون رسید.

call of duty mobile به یکی از بهترین و موفق‌ترین بازی ویدئویی موبایل در تاریخ سال انتشار تبدیل شد، در رابطه با آموزش کالاف دیوتی موبایل می‌توان گفت که بازیکنان می توانند بازی های امتیازی و غیر امتیازی را در حالت های چند نفره انتخاب کنند.

دارای دو نوع پول درون بازی است:

  1. “اعتبار C” که از طریق بازی کردن در حالت های مختلف که بتل رویال و مولتی که یک اتاق چند نفره است به دست می آید.
  2. “امتیاز CP ” که با پول واقعی خریداری می شود و همچنین شما میتوانید این“CP” را به راحتی از سایت ما خریداری کنید.

دانلود بازی کاملا رایگان هست شما میتوانید در گوگل پلی و اپ استور کلمه (call of duty mobile) را سرچ کنید و بازی را دریافت کنید. همچنین درون بازی هم می‌توان بدون پرداخت پول بازی کرد.

اگرچه برخی از شخصیت ها و رنگ های مخصوص گان (تفنگ) را فقط می توان با  پول “CP” خریداری کرد. جدا از بازی های امتیازی که به آنها رنک گفته میشود،  می‌توان یک اتاق خصوصی که به این پرایوت روم گفته میشود راه انداخت تا بتوانید با دوستان خود بازی کنید و حتی بجنگید. حتی بخش های مختلف غیر امتیازی دارد که در گروه های پنج نفره و چند نفره میتوانید با دوستان خود در مقابل دشمنان بازی کنید.

 

معرفی کوتاهی از بخش های کالاف دیوتی موبایل

 

در این قسمت میخواهیم به شما آموزش بازی کالاف دیوتی موبایل بازی های غیر امتیازی و امتیازی (رنک) را بدهیم پس با ما همراه باشید. در کالاف دیوتی موبایل شما می‌توانید در دو حالت، بازی را تجربه کنید.

1- مولتی پلیر: حالت چند نفره یک بازی تیراندازی اول شخص شبیه به بازی های قبلی کالاف دیوتی است. بازی همچنین دارای «Scorestreaks» میباشد دارای سلاح‌ های خاصی هستند که با رسیدن بازیکن به زمان‌ ها و امتیازات خاص در دسترس قرار میگیرند.

بازی کالاف دیوتی موبایل دارای حالت های چند نفره خاص و محدود است که برای مدت زمان متفاوتی دوام می آورند که در قسمت مولتی غیر امتیازی میتوانید آنها را مشاهده کنید، بعضی از آنها ثابت میباشند مانند:

( search & destroy – free for all – hardpoint – team deathmatch ) 

اما نکته مهم اینجا می‌باشد که خیلی از کسانی که کالاف دیوتی موبایل را بازی می‌کنند بیشتر رنک بازی برایشان مهم است (مولتی از دو بخش نرمال و رنک تشکیل شده است). در بخش نرمال برد یا باخت، سود یا زیانی برای بازیکن ندارد بنابراین بخش مناسب تری برای تمرین میباشد.

ولی در بخش رنک با هر بار برد یا باخت سطح و مقام پلیر افزایش یا کاهش پیدا میکند و با بالا بردن رنک، اکانت کالاف دیوتی موبایل شما ارزشمند میشود.

2- بتل رویال: این بازی همچنین شامل حالت های بتل رویال با حداکثر 100 بازیکن است. یک بازیکن می تواند انتخاب کند که به تنهایی، در یک تیم دو نفره یا در یک تیم چهار نفره بازی کند.

در شروع یک بازی همه بازیکنان یک توانایی از شفا گرفتن تا ساختن سکوی پرتاب را انتخاب می کنند. وقتی همه ی 100 نفر آماده شوند، سوار هواپیمایی می شوند که در یک خط مستقیم بر روی نقشه پرواز می کند. (این مسیر پرواز در هر مچ از بازی متغیر میباشد.)

به هر تیمی به طور خودکار یک رهبر پرش داده می شود (Jump Leader) که تصمیم می گیرد تیم چه زمانی و کجا فرود بیاید. در ابتدای بازی کالاف دیوتی موبایل، هر بازیکن تنها یک چاقو به همراه دارد. این نقشه دارای سلاح‌ ها، وسایل نقلیه و آیتم‌ هایی است که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند و از آن‌ها برای ارتقا خود در کشتن دشمنان استفاده کنند و در عین حال زنده بمانند.

این حالت دارای مناطق لوت سطح بالایی است (که روی نقشه با رنگ زرد مشخص شده اند) و آیتم های بهتری را در اختیار بازیکنان قرار می دهد. با پیشرفت بازی، منطقه امن (zone) روی نقشه کوچک می‌شود و بازیکنانی که خارج از منطقه امن باقی می‌مانند، اگر برای مدت طولانی بیرون بمانند، کشته خواهند شد. یک بازیکن یا تیم در صورتی برنده بازی می شود که آخرین نفر یا آخرین تیم باقی مانده باشند.

 

صفحه اول کالاف دیوتی موبایل چه کاربرد هایی دارد ؟

 

این توضیحات برای آن دسته از بازیکنانی میباشد که به تازگی کالاف دیوتی موبایل را دانلود کرده اند و هنوز آشنایی کامل با گزینه های درون بازی را ندارند. ما به شما تمامی قسمت های درون بازی کالاف دیوتی موبایل را آموزش خواهیم داد تا شما به راحتی بتوانید با بازی کالاف دیوتی موبایل آشنایی پیدا کنید. و هر چه سریع تر بازی حرفه ای خود را شروع کنید.

 

قسمت لودات (LOADOUT)
قسمت لودات (LOADOUT)

در لودات شما چهار گرینه پیش رو دارید که شامل:

MULTIPLAYER : شما برای بازی کردن در بخش های بازی کالاف دیوتی نیاز به تفنگ (گان) مخصوص خود را دارید که در هر دو بخش بسیار متفاوت میباشد در مولتی پلیر لودات، شما میتوانید ده گان مختلف را برای بازی در مولتی به سلیقه خود انتخاب کنید و آن ها را لول آپ کنید. همچنین در نظر داشته باشید که انتخاب کاراکتر برای هر یک گان متفاوت میباشد و میتوانید کاراکتر هر گان را با رنگ گان ست کنید تا از بازی خود لذت ببرید.

BATLEROYALE : بدانید که اتچمنت گان که در بتل رویال با مولتی پلیر بسیار متفاوت است، شما مانند مولتی پلیر ده لودات دارید که میتوانید گان های خود را در آنجا قرار دهید اما همان لحظه شروع بازی به گان خود دسترسی ندارید و بیشتر گان های روی زمین در دسترس هستند که اتچمنت های قابل توجهی ندارند، به مرور زمان در بازی جعبه های صورتی رنگی در نقشه فرود می آیند که شما با رساندن خود به آن جعبه ها میتوانید گانی که در لودات قرار دادید را بردارید اما باید به شما هشدار بدهیم که جز شما پلیر های دیگری هستند که برای به دست آوردن گان خود به سمت جعبه صورتی می آیند پس مواظب باشید.

 

در قسمت های بعد ما به شما چیدمان (اتچمنت) گان هایی را معرفی میکنیم که قوی تر از بقیه تفنگ ها عمل کنند و شما بتوانید به راحتی برنده بشوید.

 

CUSTOMIZATION : در بازی کالاف دیوتی موبایل دنس ها و اسپری های بسیاری وجود دارد که آن ها را میتوانید با خرید بتل پس و گردونه زدن و خرید کریت و باندل ها از سایت ما دریافت کنید. اما همه دنس و اسپری ها را نمیتوان همزمان استفاده کرد به همین دلیل شما در این قسمت دنس های خود را مطابق سلیقه خود میچینید و از آن ها استفاده میکنید.

INVENTORY : این قسمت برای جعبه ها و کارت های شما میباشد هنگامی که یک لیمیت تایم آفر (LIMITED TIME OFFER)، استارترپک (STARTER PACK) سفارش میدهید به شما جعبه بنفش رنگی را میدهد تا جوایز را دریافت کنید این جعبه در این قسمت از لودات قرار دارد. همچنین جعبه های بنفش رنگی که جوایز روزانه و جوایز مختلف را به شما میدهد را در این قسمت میتوانید دریافت کنید. علاوه بر جوایز شما برای استفاده از گان های بازی کالاف دیوتی موبایل نیاز به مکس کردن آن گان دارید و برای مکس کردن لول این گان ها نیاز به چندین کارت هست که نام این کارت ها (WEAPON XP CARD) است که به رنگ های سبر، آبی، بنفش میباشند.

بازی کردن در مود های مختلف‌ (در صورتی که در بازی برنده بشوید)، باز کردن جوایز جعبه های روزانه، هدیه گرفتن کارت ها از طرف دوستان از روش های مختلفی هستند که میتوانید این کارت ها را دریافت کنید، در نظر داشته باشید که شما با بازی کردن در مود مولتی عادی هم میتوانید لول گان خود را مکس کنید اما زمان زیادی را باید صرف کنید و کالاف دیوتی موبایل گان های بسیاری برای مکس کردن دارد. خوشبختانه کارت هایی با نام (DOUBLE WEAPON XP CARD) که با انتخاب یک یا دو کارت هنگامی که بازی میکنید سرعت مکس کردن را نسبت به روال عادی دوبرابر میکند.

گاهی از اسم انتخاب کرده خسته میشوید و قصد تغییر دادن نام خود را دارید، برای تغییر دادن نام خود در بازی و یا نام کلن نیاز به کارت مخصوص خود است که نام آن ها (RENAME CARD) ، (CLAN RENAME CARD) است.

قسمت کلن (CLAN)
قسمت کلن (CLAN)

هدف اصلی بازی کالاف دیوتی موبایل کار کردن تیمی میباشد تا شما بتوانید مهارت های خود را در کنار دوستان افزایش بدهید و با همدیگر یک تیم قوی را تشکیل بدهید. نام دیگر کلن همان گروه میباشد در این قسمت شما میتوانید یک کلن را انتخاب کنید و خود حتی یک کلن را راه اندازی کنید تا با دوستان خود در آن جمع بشوید و مهارت های خود را تقویت کنید. مانند خود شما که یک اسم دارید کلن هم دارای نام مخصوص خود میباشد و شما باید آن را در کنار اسم خود داشته باشید تا مشخص شود که متعلق به کدام کلن هستید.

با انتخاب گزینه کلن وارد یک صفحه میشوید که نام کلن های مختلف را نوشته است اگر دوستان شما را به کلن خود دعوت کرده اند کافی است کلن را سرچ کنید و بعد گزینه (APPLY) را بزنید تا رئیس کلن درخواست شما را قبول کند و وارد کلن موردنظر بشوید. گزینه دیگری که وجود دارد (QUICK JOIN) است، که با انتخاب آن به طور رندوم (شانسی) وارد یک کلن میشوید و گزینه اخر (CREATE CLAN) است، برای زمانی است شما بخواهید کلنی را ایجاد کنید و دوستان خود را دعوت بدهید.

 

قسمت لیدربورد (LEADERBOARD)
قسمت لیدربورد (LEADERBOARD)

لیست برترین پلیرها در این قسمت مشخص میشود هر دو سیزن رنک های مود بتل رویال و مولتی پلیر ریست میشود و امتیاز شما صفر میشود، کسانی که از همان لحظه اول شروع به رقابت با دیگر پلیرها میکنند در این لیست قرار میگیرند.

قسمت آرسنال (ARSENAL)
قسمت آرسنال (ARSENAL)

به طور مختصر لیدربورد یک مسابقه برای امتیاز رنک میباشد که در کل جهان برگزار میشود و 200 نفری که بیشترین امتیاز را داشته باشند دراین لیست قرار میگیرند و کل جهان میتوانند این لیست را مشاهده کنند.

در نظر داشته باشید که شما میتوانید انتخاب کنید که بین دوستانتان چه کسانی بیشترین امتیاز را دارند یا امتیاز 200 نفر اول را مشاهده کنید.

لیست دیگری که در لیدربورد قرار دارد مسابقات برای گان است، یک گان را همراه با ریجن انتخاب میکنید، کسانی که بیشترین تعداد کیل را با گان انتخاب شده داشته باشند وارد لیدربورد گان میشوند و یک نشان تفنگ با رنگ های خاکستری و طلایی در کنار اسم شما در اول بازی مشخص میشود.

گان لجند یا متیک همان گان های عادی هستند که در اختیار شما قرار میگیرد با این تفاوت که ویژگی های مختصر به خود را دارند مثلا وقتی که شما یک نفر را در بازی کالاف دیوتی موبایل میکشید در حالت عادی دشمن فقط میمیرد اما با گان لجند یا متیک آنها به طور خاصی کشته میشوند مثلا : یا ذوب میشوند، تبدیل به حباب میشوند، جسم آنها به پرنده تبدیل میشود و …. ، بستگی به تفنگی دارد که در دست شما قرار دارد. همچنین در نظر داشته باشید که فقط با خرید  “CP” میتوانید این تفنگ ها را خریداری کنید.

در آرسنال میتوانید لیست تمامی تفنگ های لجند و متیک را که از اول شروع بازی کالاف دیوتی موبایل عرصه شده اند را مشاهده کنید اما فقط قادر به خرید آنهایی میباشید که در فصلی (سیزنی) که در آن قرار داریم کمپانی اکتیویژن آن را برای شما موجود کرده است، در قسمت (FOR YOU) میتوانید تفنگ ها را مشاهده کنید و همچنین جدیدترین گانی که متیک یا لجند میباشد در هر سیزن جدید در صفحه اول برای شما نمایان میشود.

 

 

در قسمت های بعد …

 

  • گزینه های دیگر چه کاربردی برای ما دارند؟
  • چگونه در فروشگاه کالاف دیوتی موبایل خرید کنیم ؟
  • چگونه با استفاده از سنسیویتی لگ بازی را از بین ببریم ؟
  • چگونه در بازی های امتیازی (رنک) کالاف دیوتی موبایل حرفه ای بازی کنیم؟
  • برای مود های مختلف از چه گان استفاده کنیم؟
  • اتچمنت باف (قوی) هر سیزن را چگونه پیدا کنیم؟

 

بعد از خواندن مقاله …

 

شما هر مشکل یا سوالی در ارتباط با بازی کالاف دیوتی موبایل دارید را برای ما کامنت کنید، تا کارشناسان بررسی کنند و پاسخ شما را در سریعترین زمان ممکن بدهند.

با ما همراه باشید تا آموزش های دیگر کالاف دیوتی موبایل.

منبع : آموزش گام به گام بازی کالاف دیوتی موبایل (قسمت 1 )

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *