یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
جنگ کالاف دیوتی و فری فایر

در این مقاله به مقایسه دو بازی جذاب و هیجان انگیز کالاف دیوتی و فری فایر میپردازیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه بازی های پابچی فری فایر کالاف دیوتی و فورتنایت :

4 عنوان از بهترین و پرطرفدار ترین بازی های اکشن تفنگی سبک بقا که هر کدام از آن ها  به تنهایی دارای جذابیت های فراوانی هستند که واقعا انتخاب این که کدام بهتر است کار بسیار دشواری می باشد.

اما امروز قصد داریم درباره این بازی های جذاب مطالب و نکاتی را برای شما ارائه دهیم تا از مقایسه بازی های پابجی،فری فایر،کالاف دیوتی و فورتنایت بهترین نتیجه گیری را به دست بیاورید با ما همراه باشید.

مقایسه بازی های پابچی فری فایرکالاف دیوتی و فورتنایت
مقایسه بازی های پابچی فری فایرکالاف دیوتی و فورتنایت
بازی PUBG:

این بازی در تاریخ 20 دسامبر 2017 توسط شرکت پابجی در کره جنوبی برای ویندوز،مایکروسافت و ایکس باکس وان منتشر شد و نسخه مخصوص گوشی های اندروید و آی او اس در سال 2018 توسط شرکت Tencent توزیع شد وخیلی زود توانست به بهترین بازی ویدیویی تبدیل شود.

بازی Pubg یک بازی تیراندازی بازیکن با بازیکن می باشد که در آن 100 بازیکن در یک مبارزه بتل رویال باید باهم مبارزه کنند.

آخرین شخصی یا تیمی که زنده ماند برنده این بازی خواهد شد.

در بازی Pubg بازیکنان می توانند انتخاب کنند که به صورت تکی یا به صورت گروهی یا دونفره مبارزه خود را شروع کنند. 100 بازیکن به
صورت هم زمان به وسیله یک هواپیما به یکی از 4 نقشه های موجود در بازی فرود می آیند، و به محض فرود آمدن به هرکدام از محل های بازی بازیکنان باید به سرعت به دنبال سلاح و تجهیزات بگردند تا بتوانند در برابر دشمنان از خود محافظت کنند.

برای پیداکردن سلاح و تجهیزات باید از ساختمان ها و شهرهای متروک و سایر مکان ها استفاده نمایند.

در طول بازی و به مرور زمان منطقه بازی کوچک تر می شود و بازیکنان بیشتری باهم برخورد خواهند کرد. قسمت هایی از نقشه به طور تصادفی بمب باران می شوند که یک خطر جدی برای سایر بازیکنانی است که در آن منطقه قرار دارند و باید بعد از شنیدن اخطار آن مکان را ترک کنند و به جای امنی منتقل شوند.

در بازی یک هواپیما در زمان های نامشخص از آسمان منطقه عبور خواهد کرد که حاوی بسته هایی است که به زمین می اندازد،معمولا درون این جعبه ها آیتم هایی وجود دارند که در طول بازی قابل دسترسی نیستند.

در پایان هر مبازره بازیکنان نسبت به عملکرد خود مقداری پول به دست می آورند که با آن می توانند آیتم هایی برای شخصی سازی  کاراکتر یا سلاح های خود خریداری کنند.

ویژگی های بازی PUBG:

  • گرافیک فوق العاده و بسیار باکیفیت بازی Pubg یکی از نکات جالب توجه می باشد. موتور گرافیکی بازی Pubg ،ENIGNE UNREAL 4 نام دارد که یکی از بهترین موتور های گرافیکی محسوب می شود.
  • گرافیک بازی پابجی وضوح بسیار بالایی دارد و به جزئیات بسیار توجه شده است.
  • مجموعه گسترده از سلاح و تجهیزات برتر که بازیکنان می توانند در طول نبرد از آن ها استفاده کنند.
  • بازی پابجی دارای مجموعه ای با تنوع بالا از تهیزات و مهمات جنگی می باشد که هیجان بازی را چندین برابر کرده است.
  • وجود وسیله های نقلیه مختلف این امکان را به بازی کنان می دهد تا به راحتی جابه جا شوند و سریع تر به مقصدشان برسند.
  • شلیک و انفجار و … در بازی پابجی به بهترین شکل ممکن صدا گذاری شده اند و کاملا با صدای واقعی یکی هستند و باعث شده هیجان بازی حسابی زیاد شود.
  • دارا بودن مودهای مختلف در بازی پابجی هیجان بازی را افزایش داده و باعث شده که بازیکنان خود را در شرایط مختلف بسنجند و مهارت های خود را افزایش دهند.
  • رقابت های گروهی آنلاین.
  • امکان گفتگوی صوتی با دوستان در بازی.
  • قابلیت شخصی سازی شخصیت یا سلاح مدنظر در بازی.

بازی نیاز به اینترنت: دارد

بازنیاز به دیتا: دارد

حجم بازی: 725 مگا بایت

اندروید موردنیاز: 4.3 به بالا.

بازی Garena Free Fire:

بازی جذاب دیگری در سبک بقا که Garena Free Fire نام دارد که طرفداران بسیار زیادی دارد و یکی از محبوب ترین بازی های سبک بقا می باشد که توسط استودیوی 111dots منتشر شد و خیلی زود به یکی از برترین بازی های اکشن تبدیل شد که در سال2019 و 2020 بیشترین دانلود را در جهان از آن خود کرد.

بازی فری فایر به صورت سوم شخص  طراحی شده که در آن 50 بازیکن به یک جزیره دور افتاده برده می شوند و باید برای حفظ جان خود با سایر بازیکنان مبارزه کنند و برنده نهایی کسی است زنده بماند.

به محض فرود آمدن به این جزیره باید شروع به جمع آوری سلاح و تجهیزات کنید تا بتوانید ادامه دهید و دشمنان را شکست دهید.

گیم پلی فوق العاده این بازی شما را بسیار مجذوب خود خواهد کرد قبل از فرود آمدن به جزیره شما این امکان را دارید که نقطه فرود آمدن خودتان را انتخاب کنید.

با گذشت زمان بازی منطقه جنگی به مرور زمان کوچک تر خواهد شد و شما با با بازیکنان برخوردهای بیشتری خواهید داشت بعد از کشتن هر بازیکن شما می توانید به محتویات کوله پشتی آن دسترسی پیدا کنید و سلاح و تجهیزات مورد نیازتان را بردارید

هم چنین امکان تشکیل گروه های 4 نفره را در بازی Free Fire را خواهید داشت می توانید در هنگام نبرد با دشمن در جاهای مختلف مخفی شوید مکان هایی مثل : پشت درخت ها، گودال ها یا در میان علف زارها.

ویژگی های بازی Free Fire:

  • وجود سلاح های مختلف و آیتم های متنوع.
  • بازی آنلاین باسایر بازیکنان.
  • بازی هم زمان 50 نفر و مبارزات هیجان انگیز.
  • وجود نقشه ها و محیط های متفاوت.
  • گرافیک جذاب و خیره کننده.
  • صداگذاری بی نقص و کاملا واقعی.
  • گیم پلی ساده و بسیار راحت.
  • امکان خرید جم بازی برای پیشرفت بیشتر و خرید آیتم های متنوع.

بازی نیاز به اینترنت: دارد

بازی نیاز به دیتا: دارد

حجم بازی: 700 مگابایت

اندروید مورد نیاز: 4.1 به بالا.

 بازی CALL OF DUTY:

ندای وظیفه یا کالاف دیوتی نام یکی دیگر از بازی های تیر اندازی اول شخص است که در سبک اکشن و بقا توسط شرکت معروف اکتیوژن منتشر شده است.

یکی از بهترین و پر طرفدار ترین بازی های اکشن در حال حاضر بازی Call Of Duty  می باشد که می توان آن را یکی از بهترین های این سبک محسوب کرد.

در بازی کالاف دیوتی با استفاده از سلاح های مدرن به مبارزه با دشمنان خود بروید 50 بازیکن به یک جزیره فرود می آیند و به محض فرود آمدن بازکنان باید شروع به جمع آوری سلاح و تجهیزات بکنند.

هم چنین وجود چندین حالت مختلف در بازی این امکان را به شما می دهد که انتخاب های بیشتری داشته باشید حالت های مختلف بازی عبارتند از: pvp پنج نفره،حالت  زامبی و … می باشد.

در مود مبارزه 5 به 5 هرتیمی که امیتازش زودتر به حد نصاب برسد برنده می شود.

بازی Call of duty تعداد زیادی مپ را به خود اختصاص داده که باعث تنوع در بازی شده است شخصیت بازی مثل: کاپیتان پرایس،اسنیک دیوید،و… که هر کدام دارای مهارتی خاص می باشند یکی دیگر از نکات جالب بازی کالاف دیوتی می باشد.

هم چنین گرافیک حرفه ای و با کیفیت آن به جذابیت های بازی بیشتر افزوده است،گیم پلی بازی Call of duty به قدری جذاب است که باعث شده این بازی به یکی از بی رقیب تریت بازی های موبایلی سبک بتل رویال تبدیل شود.

کنترل شخصیت ها،تیر اندازی و نشانه گیری در بازی Call of duty بسیار راحت است.

نکته مهم دیگر این که در بازی Call of Duty این قابلیت وجود دارد که شما بتوانید سلاح ها یا کاراکتر بازی خود را شخصی سازی کنید.

ویژگی های بازی Call Of Duty:

  • وجود مپ ها متلف برای داشتن تجربه یک بازی هیجان انگیز.
  • وجود مودهای مختلف بازی.
  •  امکان رقابت با دوستان.
  • قابلیت شخصی سازی بازی.
  •  گرافیک و صدا گذاری حرفه ای.
  • امکان رقابت با سایر بازیکنان از سراسر دنیا به صورت آنلاین.

مودهای بازی Call Of Duty:

  1. مود بتل رویال.
  2. مود Team Deathmatch.
  3. مود زامبی.
  4. مود Search and Destroy.
  5. مود Domination.
  6. مود Frontline.

بازی نیاز به اینترنت: دارد

بازی نیاز به دیتا: دارد

حجم بازی: 2.1 گیگا بایت

اندروید موردنیاز: 4.3 به بالا

بازی FORTNITE:

فورتنایت یک بازی ویدئویی آنلاین است که توسط اپیک گیمز در سال 2017 منتشر شد.بازی Fortnite دارای فصل های مختلفی می باشد که هر چند مدت یک بار فصلی جدید به بازی اضاف میگردد.

سبک این بازی نیز مانند بازی های بالا سبک بقا می باشد که در آن بازیکن باید برای زنده ماندن بجنگد در بازی فورتنایت تعدادبسیار زیادی شخصیت وجود دارد که بازی را متنوع و جذاب تر کرده است.

بازی در یک جزیره دنبال می شود که شما توسط یک هلیکوپتر یا هواپیما به وسیله چتر نجات به منطقه ای که از قبل انتخاب کرده اید فرود می آیید و بعداز فرود آمدن به سرعت باید به دنبال سلاح و تجهیزات بگردید و آن ها را جمع آوری کنید.

می توانید به صورت تیم یا تک نفره به مبارزه با دشمنان بپردازید و آخرین شخص نجات دهنده این جزیره باشید.

بازی فورتنایت دارای آیتم های جذابی مثل اسکین ها،شخصیت های مختلف و سلاح های مدرن و… می باشد که کاربران را به وجد آورده است.

هم چنین گرافیک فوق العاده و اچ دی در کنار صدا گذاری مهیج این بازی و طراحی های فوق العاده به محبوبیت این بازی افزوده است.

ویژگی های بازی Fortnite:

  • محیط جدید به همراه شخصیت های متنوع و جذاب.
  • بازی آنلاین با سایر کاربران.
  • امکان ساخت ساختمان در بازی.
  • وجود سلاح های مختلف.
  • دارای Event های مختلف.
  • وجود آیتم های متنوع مثل اسکین و…

حالت های بازی Fortnite:

  • فورتنایت بتل رویال: بخش بازیکن در مقابل بازیکن می باشد که ظرفیت آن 100 نفر است. بازیکنان در این حالت می توانند به صورت تک نفره ،دو نفره یا گروهی به مبارزه بپردازند. در ابتدا بازیکنان بدون داشتن هیچ گونه سلاحی به زمین فرود می آیند و باید به دنبال سلاح و مهمات بگردند با گذشت زمان محدوده بازی کوچک تر می شود با بازیکنان باهم بیشتر درگیر خواهند شد.
  • فورتنایت نجات دنیا: در این بخش بازیکنان باید با زامبی ها بجنگند و آن هارا از بین ببرند تا زنده بمانند .
  • فورتنایت کریتیو: حالتی در سبک Sandbox است که در این حالت بازیکنان می توانند با تجهیزاتی که دارند هرچیزی که دوست دارند را بسازند.

شخصیت های بازی Fortnite:

لیزر بیم/گرفجی/دد پول/میجرلیزر/ مرد مورچه ای/ زن شگفت انگیز/ مارشملو/آریانا گرانده/ونوم/ ریون/بیست بوی/مندلورین/ مرد آهنی/ بتمن/ ثور/ هارلی کوئین/ لارا کرافت/ زن گربه ای/ فلش/ بیوه سیاه/ نینجا/ لاکلن/ جوکر/ مارکو رویس/هری کین/مستر چیف/ کریتوس/  تراویس اسکات/لبران جیمز/جان ویک/لوکی/تانوس/ ریک سانچز/ سوپرمن/ نیمار/ولورین/دکتر دووم.

بازی نیاز به اینترنت: دارد

بازی نیاز به دیتا: دارد.

حجم بازی: 136 مگابایت

اندروید موردنیاز: 8.0 به بالا.

نتیجه گیری:

همان طور که در ابتدای گفتار اشاره کردیم کیفیت های هر 4 بازی آن چنان عالی هستند که نمی توان یکی را به عنوان بهترین انتخاب کرد.

از لحاظ گرافیک بازی پابجی کیفیت بیشتری نسبت به بازی فورتنایت دارد و جزئیات واقعی تر به نظر می رسند اما بازی فورتنایت جلوه های فانتزی و کارتونی بیشتری دارد و فضارا فان کرده است هم چنین تفاوت هایی از لحاظ گیم پلی باهم دارند که درطول انجام بازی متوجه آن خواهید شد.

از لحاظ حجم بازی و اندروید مورد نیاز بازی پابجی کم حجم تر و بهینه تر می باشد.

بازی فورتنایت به نظر می رسد که از سایر بازی های سبک بقا گرافیک بهتری دارد ولی فقط درصورت داشتن گوشی هایی که اندروید بالایی دارند می توانید بازی فورتنایت را تجربه کنید.

بازی کالاف دیوتی نیز نسبت به بازی پابجی گرافیک بهتری دارد و همچنین جلوه های ویژه صوتی بسیار به واقعیت شباهت دارند اما از نظر گیم پلی تفاوتی چندانی باهم ندارند و هردو از یک سبک پیروی می کنند.

هم چنین بازی Call of duty مود های مختلفی را برای بازی ارائه میدهد و در کل تجربه بهتری از بازی های سبک بقا را برای شما به ارمغان می آورد.

بازی فری فایرو پابجی از نظر گیم پلی تفاوتی باهم ندارند گرافیک هر دو بازی بسیار عالی و باکیفیت می باشند اما بازی فری فایر در مقایسه با یازی پابچی حجم کمتری دارد و نکته مثبتش همین است که در گوشی های پایین رده نیز شما می توانید این بازی را تجربه کنید.

از لحاظ  سلاح  های بازی هردو بازی دارای سلاح های مدرن و کارآمدی می باشند اما از نظر وسایل حمل و نقل بازی پابجی عملکرد بهتری داشته است.

در کل انتخاب بهترین بازی سبک بقا امری کاملا سلیقه ای می باشد و برای هرکس ممکن است این نظرات متفاوت باشند و هیچ تعریف و استاندارد دقیقی برای مقایسه این بازی ها وجود ندارد زیرا هر فرد بسته سلیقه و علاقه خود شروع به تجربه بازی می کند.

اما اگر بخواهیم طبق نظر سنجی و آمار مقایسه ای انجام دهیم بازی ها به صورت زیر درلیست کیفیت و محبوبیت قرار می گیرند:

Call of duty: از نظر گرافیک و گیم پلی سلاح و…

Pubg: از نظر گرافیک صدا گذاری مودهای بازی و…

Free fire: از نظر کاراکتر ها حجم پایین تر نسبت به سایر بازی های بتل رویال.

Fortnite: از نظر نرم افزاری و سنگین بودن بازی و جحم بالاتر نسبت به سایر بازی های بتل رویال.

منبع: مقایسه بازی های پابچی فری فایرکالاف دیوتی و فورتنایت

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *