یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
چگونه رنک کالاف را بالا ببریم؟

در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونع رنک بازی کالاف دیوتی را بالا ببرید، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی بازی کالاف دیوتی موبایل

بازی کالاف دیوتی موبایل  به معنای ندای وظیفه: موبایل (به انگلیسی: Call of Duty: Mobile، کال آف دیوتی: موبایل) یک بازی ویدئویی رایگان میباشد که به عنوان اول شخص در آن بازی می کنید. که توسط شرکت  TiMi Studios (زیر مجموعه تنسنت گیمز) طراحی شده و توسط کمپانی اکتیویژن برای گوشی های موبایل اندروید و آی او اس  منتشر شده‌ است.این بازی در 9 مهر 1398 منتشر شد. در تاریخ 10 مهر 1398 یعنی 24 ساعت بعد از منتشر شدن این بازی، تعداد دانلود های این بازی به 20 ملیون بار رسید و حتی بعد از گذشت یک هفته تعداد دانلود‌های این بازی به 100 میلیون رسید.

این بازی را به یکی از بهترین و  موفق‌ترین بازی ویدئویی موبایل در تاریخ سال انتشار تبدیل کرد، در رابطه با آموزش این بازی می‌توان گفت که بازیکنان می توانند بازی های امتیازی غیر امتیازی را در حالت های  چند نفره انتخاب کنند. دارای دو نوع پول درون بازی است.

یک: “اعتبار” که از طریق بازی کردن در حالت های مختلف که بتل رویال و مولتی که یک اتاق چند نفره است به دست می آید.

دو: “امتیاز CP “ که با پول واقعی خریداری می شود و همچنین شما میتوانید این  “CP”  را به راحتی از سایت ما خریداری کنید.

دانلود بازی کاملا رایگان هست و همچنین درون بازی هم می‌توان بدون پرداخت پول بازی کرد، اگرچه برخی از شخصیت ها و رنگ های مخصوص گان (تفنگ) را فقط می توان با  پول “CP” خریداری کرد. جدا از بازی های امتیازی می‌توان یک اتاق خصوصی که به این پرایوت روم گفته میشود راه انداخت تا بتوانید با دوستان خود بازی کنید و حتی بجنگید.

معرفی کوتاهی از مود های کالاف دیوتی موبایل

ما در این قسمت میخواهیم به شما آموزش بازی کالاف دیوتی موبایل ( رنک مچ مولتی) را بدهیم پس با ما همراه باشید. در کالاف دیوتی موبایل شما می‌توانید از دو حالت، بازی را تجربه کنید.

1- مولتی پلیر: حالت چند نفره یک بازی تیراندازی اول شخص شبیه به  بازی های قبلی کالاف دیوتی است. بازی همچنین دارای «Scorestreaks» میباشد دارای سلاح‌های خاصی هستند که با رسیدن بازیکن به زمان‌ ها و امتیازات خاص در دسترس قرار میگیرند. علاوه بر این، بازی کالاف دیوتی موبایل دارای حالت های چند نفره خاص و محدود است که برای مدت زمان متفاوتی دوام می آورد.

اما نکته مهم اینجا می‌باشد که خیلی از کسانی که کالاف دیوتی موبایل را بازی می‌کنند بیشتر رنک بازی برایشان مهم است (مولتی از دو بخش نرمال و رنک تشکیل شده است). در بخش نرمال برد یا باخت، سود یا زیانی برای بازیکن ندارد بنابراین بخش مناسب تری برای تمرین میباشد.

ولی در بخش رنک با هر بار برد یا باخت سطح و مقام پلیر افزایش یا کاهش پیدا میکند و با بالا بردن رنک، اکانت کالاف دیوتی موبایل شما ارزشمند میشود.

2- بتل رویال: این بازی همچنین شامل حالت های بتل رویال با حداکثر 100 بازیکن است. یک بازیکن می تواند انتخاب کند که به تنهایی، در یک تیم دو نفره یا در یک تیم چهار نفره بازی کند. در شروع یک بازی همه بازیکنان یک توانایی از شفا گرفتن تا ساختن سکوی پرتاب را انتخاب می کنند. وقتی همه ی 100 نفر آماده شوند، سوار هواپیمایی می شوند که در یک خط مستقیم بر روی نقشه پرواز می کند. (این مسیر پرواز در هر مچ از بازی متغیر میباشد.)

به هر تیمی به طور خودکار یک رهبر پرش داده می شود (Jump Leader) که تصمیم می گیرد تیم چه زمانی و کجا فرود بیاید. در ابتدای بازی کالاف دیوتی موبایل، هر بازیکن تنها یک چاقو به همراه دارد. این نقشه دارای سلاح‌ ها، وسایل نقلیه و آیتم‌ هایی است که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند و از آن‌ها برای بهبود شانس خود برای کشتن دشمنان استفاده کنند و در عین حال زنده بمانند.

این حالت دارای مناطق لوت سطح بالایی است (که روی نقشه با رنگ زرد مشخص شده اند) که آیتم های بهتری را در اختیار بازیکنان قرار می دهد. با پیشرفت بازی، منطقه امن روی نقشه کوچک می‌شود و بازیکنانی که خارج از منطقه امن باقی می‌مانند، اگر برای مدت طولانی بیرون بمانند، کشته خواهند شد. یک بازیکن یا تیم در صورتی برنده بازی می شود که آخرین نفر باقی مانده باشد.

 

گانسمیت گان های کالاف دیوتی موبایل

توضیحات کوتاهی راجب به حالت های بازی کالاف دیوتی موبایل به شما دادیم. در ادامه میخواهیم شما را با گانسمیت گان های کالاف دیوتی موبایل آشنا کنیم و پرکاربردترین آنها را به شما معرفی کنیم

  1. گانسمیت: چیدمان اتچمنت بر روی گان ها میباشد به منظور بهتر استفاده کردن از آن گان در  بازی کالاف دیوتی موبایل.( به دلیل آنکه بیشتر پلیرها گانسمیت را به اسم اتچمنت میشناسند ترجیح میدهیم که در جملات جایگزین گانسمیت بشود)
  2. سیزن: به هر فصلی گفته میشود که کمپانی اکتیویژن، بازی کالاف دیوتی موبایل را آپدیت می‌کند و یک سری محتوا به بازی کالاف دیوتی موبایل اضافه می‌کند و یک سری دیگر از محتوای درون بازی را تغییر می‌دهد.
  3. باف: در هر سیزن به Call of Duty Mobile یک سری گان جدید اضافه میشود که بسیار قوی میباشد یا همان گان های قدیمی خود که کاربردشان را از دست داده اند را قوی می‌کند
  4. نرف: وقتی که یک گان در سیزن مربوط به خودش بسیار باف بشود جوری که قوی بودن آن غیر منطقی باشد کمپانی اکتیویژن تصمیم می‌گیرد که این گان را متعادل کند و یا آن را ضعیف کند تا بتواند پلیر های خود را راضی نگه دارد و بالانس را به بازی برگرداند.
کاربرد اتچمنت ها بر روی گان در بازی کالاف دیوتی موبایل

گانسمیت همان اتچمنت های میباشد که شما قطعه قطعه بر روی گان مورد نظر خود میچینید. در این قسمت ما به شما توضیح خواهیم داد که با چیدمان هر یک اتچمنت بر روی گان چه تغییراتی بر روی گان های کالاف دیوتی موبایل ایجاد میشود.

  • Damage: میزان آسیبی که هر گان می‌تواند با هر یک تیر به انمی در بازی کالاف دیوتی موبایل بزند.
  • Accuracy: به دقت گان گفته میشود و به این معنی است، هنگامی که به یک هدف تیراندازی میکنید هر چه قدر اکیورسی بالاتر باشد تیر های گان دقیقا به همان قسمت که ایم (aim) گرفته اید شلیک می‌کند و در صورت پایین بودن گان، لگد دارد و درست بر روی انمی قفل نمی‌شود.
  • Range: فاصله ای که یک گان می‌تواند تیراندازی کند. هر چقدر بتوانیم رنج گان را بالاتر ببریم تیرها در فاصله دور قابل برخورد به انمی میباشد.
  • Fire rate: تعداد تیر هایی که هر گان در یک تایم به خصوص شلیک میکند. بظور مثال؛ در ۳۰ ثانیه، ۱۵ تیر شلیک میشود.
  • Mobility: میزان سنگین بودن گان در دست کاراکتر می باشد هر چه قدر که موبلیتی بالاتر باشد گان سنگین تر است، این امر باعث میشود که کاراکتر کند تر راه برود و ایم (aim) دیرتر باز میشود.
  • Control: کنترل لازم برای نگه داشتن گان با اتچمنت مورد نیاز در دست کاراکتر میباشد.

 

معرفی قسمت های دسته بندی گان های کالاف دیوتی موبایل

 

  1. ASSAULT RIFLE : گان هایی که در این بخش قرار دارد بیشترین استفاده را در بین بازیکنان کالاف دیوتی موبایل دارد به این دلیل که fire rate آنها متوسط و خوب است و در درگیری های متوسط و دور بسیار موثر میباشد از گان های این قسمت می‌توان برای درگیری نزدیک هم نیز استفاده کرد.
  2. SNIPER : اسنایپر گان های با دمیج بسیار بالا میباشند و بالاترین دقت بین تمامی گان ها را دارند و برای رنج های خیلی دور استفاده می‌شوند اما تک تیر میباشند و  تعداد تیر های که می‌توانند در یک  تایم مشخص بزنند محدود است به دلیل اینکه گان ها بسیار سنگین است و تعداد خشابی که بر روی آن ها قرار می‌گیرد هر چقدر کمتر باشد حمل کردن و کنترل کردن  آن ها راحت تر میشود.
  3. LMG : گان های سنگینی میباشند با تعداد تیرهای بالا در قسمت بالا به شما توضیح دادیم که تعداد خشاب بر روی موبیلیتی گان تاثیر میزارد این گان ها علاوه بر سنگین بود رنج زیادی هم دارند
  4. SMG : بسیار سبک اما با فایر رایته بالا میباشد اکثرا برای درگیری های نزدیک استفاده میشود زیرا تعداد تیر های که میزنند زیاد میباشد اما رنج بالایی ندارند.
  5. SHOTGUN : شاتگان مانند اسنایپ دمیج بالایی دارد و بسیار کشنده است اما به دلیلی که تیر های آن پخش میشود نمیتوان برای درگیری دور از آن استفاده کرد و اما برای درگیری های نزیک بسیار کشنده است.
  6. MARKSMAN :  مارکسمن هم نوعی اسنایپ میباشد اما اسکوپ هایی که روی اسنایپ قرار می‌گیرد را ندارند و دقت آن ها کمی پایین تر از اسنایپ میباشد اما به کشندکی اسنایپ میباشند.

 

ما در قسمت های بعدی برای شما اتچمنت گان های محبوب بازی کالاف دیوتی موبایل را به اشتراک خواهیم گذاشت و در کنار آن نحوه استفاده صحیح و دیگر جزئیات کاربردی و مطرح را به شما آموزش خواهیم داد تا به یک پلیر قدرتمند و حرفه ای بازی کالاف دیوتی موبایل تبدیل شوید.

منبع: آموزش بازی کالاف دیوتی موبایل،رنک مچ مولتی (قسمت اول)

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *